Vinyl Skivor

27 Aug

Jag var i en skivaffär och tittade och började rota i LP skivorna. Och på en gång var jag tagen av hur stora och snygga dem var. En CD-skiva i handen kändes inte det minsta tillfredsställande längre.

Jag har självklart sett och tagit på LP skivor förut men inga skivor som jag faktiskt varit intresserad av utan bara på loppisar och liknande där det bara fanns typ Sven Ingvars.. 

När jag nu såg bland annat Radiohead och Fleet Foxes stå uppradade på hyllorna vart jag helt tagen och var tvungen att köpa några så jag köpte Exile on Main St. och XX. Även fast jag inte har någon vinylspelare..

Vilket jag nu måste skaffa. Och att denna snygga, billiga och tydligen bra skivspelare finns tillgänglig gjorde knappast saken sämre. Så nu är allt som fattas en förstärkare och några högtalare. Sen ska jag fylla en hel vägg med skivor och ställa skivspelaren nedanför och inte gå ut förrän jag lyssnat på allt. Allt intressant det vill säga..

Kommentera

