Arcade Fire

19 Aug

Ett band som jag länge tyckte var sådär men nu på senare tid har växt mycket på mig är det kanadensiska bandet Arcade Fire.

Det sju män/kvinnor stora bandet har släppt tre album, The Funeral, Neon Bibile och The Suburbs där de två senaste, enligt min mening, är dem bästa. 

De spelar en slags indie rock/pop med fina, kraftiga och i mellan åt storslagna melodier som faktiskt låter riktigt bra när man väl lyssnar ordentligt. 

Dom har en slags ‘lekfullhet‘ i sin musik och man kan nästan höra hur roligt dem har när dem spelar och det smittar definitivt av sig även till den som lyssnar. Vilket är väldigt unikt. Jag har aldrig känt så för musik tidigare. Inte riktigt på samma sätt. 

Lyssna bara på denna storslagna orgellåt och säg gärna vad du tycker. Är det inte något positivt blir jag väldigt överraskad. 

Kommentera

